שכונת עין הים בצפון חדרה היא אחד מסיפורי ההצלחה הנדלנ"ים הגדולים בישראל. מדובר באחת השכונות המתוכננות הכי מוצלחות שקמו פה בעשורים האחרונים וגם היום היא עדיין בשלב שהיא גדלה וצומחת ולכן מהווה מקור משיכה למשפחות ולמשקיעים כאחד.

זהירות, ים לפניך

מי שרוצה להבין למה עין הים בחדרה מצליחה איפה שהרבה שכונות אחרות במה שנחשב 'הפריפריה' לא ממש הצליחו, לא צריך לשבור את הראש ממאמץ, הוא פשוט יכול להפנות אותו לכיוון מערב. הנה הים, והנה בסמוך לו ולאורך קו החוף שלו השכונה. בשונה מהרבה שכונות חדשות שחיים באשליה ש'הנה הים קרוב', כביש החוף האימתני, נמצא ממזרח לשכונה. אין עוד שכונה חדשה כזו בישראל, בטח לא בטווח המחירים הנגיש של עין הים שעדיין מאפשרים למשפחה ישראלית ממוצעת להגשים את חלום המגורים צמוד ליד. זה, על קצה המזלג נקודת החוזק המרכזית של עין הים והיא נקודת חוזקה מאוד משמעותית. לזה צריך להוסיף את התשתיתיות המעולות, את ההשקעה העירונית בחינוך ואת התחבורה הציבורית בשכונה וכמובן, הקרבה לכביש החוף שהופך את ההגעה הן למרכז והן ולחיפה ואזור הצפון משימה קלה ומהירה.

הזדמנות גם עבור המשקיעים

ככל שהביקוש לדירות בעין הים גודל גם גרף עליית המחירים (הן לרכישה והן לשכירות) מאמיר. מי שכבר השקיע בעין הים חדרה הרוויח בגדול, אך מה שיפה בעין הים שיש בה ביקוש קשיח וגובר שאפילו ההאטה האחרונה במשק ועליית הריבית לא הפכו אותה לפחות אטרקטיבית וכרגע מייצרת הזדמנות נוחה למשקיעים. גם בגלל שבמקרה של עין הים חדרה אין שאלה של 'הצלחה', השאלה הזו כבר נענתה במלואה; אך גם משום שעדיין יש מספיק הזדמנויות ופרויקטים שרק יצאו לדרך. עין הים עדיין מספקת יחס נאה של תשואה כנגד ההשקעה, בהשוואה למרבית אזורי הביקוש האחרים בישראל. הביקוש לשכירות (כמו גם לדירות לרכישה בשוק היד 2) יציב וביחס לכל שכונה אחרת בקרבת הים רף הכניסה עדיין אטרקטיבי ונמוך משמעותית.