בשנת 2014 הכריזה עיריית הרצליה שהיא מתכננת להקים רובע עירוני חדש בחלק הצפוני של העיר בשטח בו פועל היום שדה התעופה של הרצליה ובשטחים הסמוכים אליו שעדיין מוגדרים כשטחים חקלאים. מאחר שלא בכל יום צצה לה יוזמה רצינית להקים שכונות מגורים חדשה באזור היוקרתי של המרכז, מיותר לציין שהתוכנית עוררה ומעוררת התרגשות גדולה בקרב רבים. בראשית 2017 התוכנית עברה אישור בוועדה המקומית והופקדה בוועדה המחוזית. במסגרת התוכנית תקום שכונה חדשה שתתפרס על פני 2,000 דונם ויהיו בה כ-12,000 יחידות מגורים חדשות וכמובן, שטחי מסחר ותשתיות חינוך וקהילה.

קרב אווירי מאסף

נכון להיום הגורם שמעכב את הוצאת התוכנית לפועל הוא שדה התעופה הרצליה. מדובר בשדה תעופה ישן וקטן מהתקופה המנדטורית שמשרת מטוסים קלים ומסוקים. מבחינת העיר והשכונות הסמיכות הוא מהווה מטרד כבר שנים ארוכות, אך לחברות הפועלות במקום אין תחליף ראוי ובקרבם יש התנגדות לפינוי. אחרי שזה נאמר, התחושה הרווחת שכרגע המתנגדים לפינוי השדה מנהלים קרב מאסף אבוד, עמדת העירייה והמשפטנים ברורה וגורל השדה נחרץ. הנקודה הזו חשובה במיוחד עבור מי שיושב על הגדר, כי ברגע שתיפטר בעיית שדה התעופה גם מחירי הקרקע יאמירו. כבר היום קשה למצוא באזור 'מציאות', אחרי פינוי השדה זו תהיה אופרה שונה לגמרי.

יציאה לאיילון ורכבת קלה

שדה התעופה לא ישאר ובמקומו יוקמו פארקים ושכונות מגורים, מה שכן צפוי להשתנות בגזרת התחבורה זו העובדה שהרובע החדש כבר מתוכנן להתחבר לקו הרכבת הקלה שתבטיח נסיעה שקטה ומהירה עד מרכז תל אביב בלי הפקקים ושאר מרעין הבישין שפוגשים על הכביש. בנוסף לרכבת לשכונה החדשה יהיה גם חיבור ישיר באמצעות מחלף ייעודי לכביש 20 (נתיבי איילון) כמו גם חיבור ישיר לכביש 531. כל אלו, יחד עם העובדה (המאוד זמנית) שלמרות שהתוכנית עברה בוועדות ושמי שדוחפת אותה בכל הכוח זו עיריית הרצליה, הקרקע טרם הופשרה סופית לבניה, הופכים את תכנית צפון הרצליה תמל 3006 להזדמנות הנדל"ן הכי אטרקטיבית בישראל.