רובע צפוני הרצליה (תמל 3006)

חברת‭ ‬ישראל‭ ‬גרופ‭, ‬המתמחה‭ ‬בקרקעות‭ ‬חקלאיות‭,  ‬מזמינה‭ ‬אתכם‭ ‬לקחת‭ ‬חלק‭ ‬בהזדמנות‭ ‬נדל"נית‭ ‬המניבה‭ ‬תשואות‭ ‬והשבחה‭ ‬של‭ ‬הקרקע‭ ‬ברובע‭ ‬הצפוני‭ ‬של‭ ‬הרצליה‭ - ‬תמל‭ ‬3006‭.‬

  • כ‮–‬11,500‭ ‬יח"ד
  • שטחי‭ ‬מסחר‭ ‬ותעסוקה
  • הקמת‭ ‬פארק‭ ‬וחיבורו‭ ‬לרצף‭ ‬של‭ ‬פארק‭ ‬הרצליה
  • תחנות‭ ‬של‭ ‬הרכבת‭ ‬הקלה
  • קרקע‭ ‬בבעלות‭ ‬פרטית

‭*‬התמונות‭ ‬להמחשה‭ ‬בלבד‭ * ‬הקרקע‭ ‬החקלאית‭ ‬מיועדת‭ ‬לפיתוח‭ ‬מגורים‭, ‬ואינה‭ ‬זמינה‭ ‬לבנייה‭ ‬מיידית

היקפי הבניה המוצעת: סך יחידות הדיור בתחום התוכנית כ־10,200 יח״ד ובנוסף 600 יחידות דיור מוגן. עוד כוללת התוכנית כ־436,000 מ״ר בנוי על קרקעי למסחר ולתעסוקה. הצפיפות הממוצעת בתחום התוכנית כ־36.6 יח״ד / ד׳ נטו.

תכנית "הרובע הצפוני הרצליה" הינה מסגרת תכנונית להקמת רובע עירוני חדש בצפון הרצליה וכפר שמריהו, ובתחום שדה התעופה של הרצליה העומד בפני פינוי.
שטח התכנית הינו כ-2,200 דונם והיא גובלת ברחוב הבריגדה היהודית מדרום, כביש 531 מצפון, שכונת יד התשעה וכפר שמריהו במערב.
התכנית כוללת את המרחב העוטף את השכונות הקיימות גן רש"ל ונחלת עדה, ואת שטח התוכנית הקיימת "קריית המסלול, שדה התעופה המתפנה" שהוצגה לאחרונה.

עקרונות התכנון המוצעים ברובע הצפוני הינם:

  1. המשך טבעי ורציף לעיר הקיימת: הרובע מתוכנן כרשת רחובות עירוניים שמתאימים למרקמים הוותיקים של הרצליה והרחובות הקיימים בשכונות נחלת עדה וגן רש"ל.
    הרובע יקשר צפונה לרעננה ומערבה לכפר שמריהו באמצעות גשרים מעל כביש 531 ונתיבי אילון.
  2. תחבורה רגלית בעדיפות ראשונה: הרחובות מתוכננים בצורה שתעודד הליכה ורכיבה על אופניים, וינתנו עדיפות לתחבורה ציבורית ברחובות הראשיים.
    ישנן שתי שדרות הולכי־רגל רחבות ורשת שבילי הולכי־רגל שתעשיר את המרחב הציבורי.
  3. פיתוח תחבורה ציבורית: הרובע מתבסס על אמצעי תחבורה ציבורית עתירי נוסעים כגון תחנת הרכבת רעננה מערב, תחנות המטרו המתוכננות ונתיבי המונית לעיר" בשדרות ירושלים. התכנון מתבצע במתכונת פיתוח מוטה תחבורה ציבורית עם בנייה צפופה ומעורבת שימושים סביב תחנות התחבורה הציבורית, ובניה מרקמית נמוכה בשכונות המרוחקות יותר.
  4. שילוב במערכת הפארקים העירוניים: הרובע כולל פארק רחב ידיים בדופן המערבי, המתקשר למערכת הפארקים העירונים מצפון (אזור נופש מטרופוליני רעננה המתוכנן) ומדרום (פארק הרצליה הקיים). הפארק מאפשר הסטת קו מתח עליון, הקמת תחנת שאיבה לביוב וקידוח נוסף למי תהום.
  5. שימור נכסי מורשת: התוכנית כוללת שימור של נכסי מורשת נופיים ובנויים כמו חורשות אקליפטוסים, שדרות ברושים, מגדלי מים ועוד.
  6. צפיפות הבניה המוצעת: בתחום התכנית מתוכננות כ-10,200 יחידות דיור ו-600 יחידות דיור מוגן.
    כמו כן, תוכננו כ-436,000 מטרים רבועים למסחר ותעסוקה. הצפיפות הממוצעת בתחום התכנית היא כ-36.6 יחידות לדונם.

בתחום כפר שמריהו ממערב לכביש 20 יתוכננו העקרונות הבאים:

  1. ניצול הקרקע שהתפנתה בעקבות הסטת המסילה מזרחה במסגרת פרויקט נתיבי איילון לטובת הרחבת היישוב.
  2. קביעת תאי שטח בייעוד דיור מוגן בהיקף 600 יחידות לטובת אוכלוסיה בוגרת, וגם שטחים לצרכי ציבור.
  3. שמירה והגנה על שלולית החורף הקיימת כנכס טבע ערכי.
  4. חיבור כפר שמריהו בכללו והבינוי החדש בפרט לפארק העירוני ולרובע הצפוני הרצליה ממזרח לכביש מס' 20, באמצעות קביעת שני גשרים להולכי רגל ולרוכבי אופניים.
  5. פיתוח פארק ליניארי לאורך נחל רשפון ותוואי המסילה הישן.

‭*‬התמונות‭ ‬להמחשה‭ ‬בלבד‭ * ‬הקרקע‭ ‬החקלאית‭ ‬מיועדת‭ ‬לפיתוח‭ ‬מגורים‭, ‬ואינה‭ ‬זמינה‭ ‬לבנייה‭ ‬מיידית